Jun 8, 2010

Going to Melaka(In English, Malacca)

In the airport, I wondered,
Where I would go.
I want to see sunset in the sea,
so I should go west coast.
I wondered I would go Melaka or Kuching.
First, I went to Air Asia ticket counter to buy a ticket to Kuching. But the counter had not opened yet.
So, I decided to go to Melaka.
I got in the bus to center of Kuala Lumpur from this airport.
This is the bus terminal.
The woman in the bench sold the ticket.
(Sorry to see difficult.)
  It cost 9 RM. About 3 US dollars.
The bus started to center of the city(Kuala Lumpur) from the airport.

Have a nice day!

Hey,you!
Don't worry!
Take it easy!
It's OK!
Who knows what fantastic things are in store just around the corner?
Just listen to your good heart!
The great something is always with you.
I am sure.

2 comments:

said...

はじめまして。
Howcangの忍です。

クアラルンプールはいいですよね。
私も学生時代、そう、2~3年前(突っ込み不可!笑)一度行ったことがあります。
近代的な建物と、
昔ながらの生活のコントラストが
すごく情緒のある雰囲気を出してました。

裸足でサッカーやってたり、
ビニール袋でドリンクを飲んだり。
我々の感覚でいうと「え?なんで?」って思ってしまいそうですが、
It's OK.

まさにクアラルンプールの人たちを見てると
そう言ってるようにも思えました。

そういえば日本でもそれに近い有名な言葉がありますね。
赤塚不二夫さんの名言。


「これでいいのだ」(笑)

Keiichi said...

忍さん、コメントありがとうございます。
「これでいいのだ」
僕も大好きな言葉です。